Rynek smartfonów przeżywa prawdziwe baby boom. Firmy co roku wypuszczają nowe modele z atrakcyjnymi parametrami i szerokim wachlarzem funkcjonalności. Jednak tylko niektóre z nich zyskują rzeszę fanów i zasłużone miano flagowca. Czym są i co czyni z telefonów flagowce?
Flagowiec czym właściwie jest?
Wszystko zaczęło się od „okrętu flagowego”, czyli najbardziej reprezentacyjnego okrętu na którym pływał dowódca. Zgodnie z etymologią flagowiec można zdefiniować jako najlepszy lub najważniejszy produkt firmy zapewniający prestiż i rozpoznawalność. W branży smartfonów będzie to urządzenie o doskonałej specyfikacji, dobrej wydajności i atrakcyjnym wyglądzie, satysfakcjonujące producenta i zadawalające klienta, jeśli ten zdecyduje się przeznaczyć dużą kwotę.

Telefony flagowe – co to znaczy?
Flagowiec jest urządzeniem gwarantującym pełen pakiet korzyści – możliwości, jakość, wydajność, sprawne działanie, wygląd – wszystko w jednym:
- Najnowszy system operacyjny z możliwością bieżącego aktualizowania
- Dobry wyświetlacz – przekątna ekranu i rozdzielczość wpływające na jakość obrazu
- Mocny procesor wpływający na sprawność i płynność działania
- Pojemna bateria
- Duża pamięć RAM wpływająca na jednoczesne działanie aplikacji i procesów
- Aparaty robiące świetne zdjęcia
- Dodatkowe funkcje i udogodnienia
To wszystko czyni z niego rozwiązanie kompletne, stąd też konkretne ceny. Tu pada pytanie – kto jest gotowy przeznaczyć sporą sumę pieniędzy na zakup telefonu? Fanatycy nowinek technologicznych, osoby robiące dużo zdjęć smartfonem, ludzie wykorzystujący telefon do pracy (nie tylko do dzwonienia ?), ale przede wszystkim konsumenci szukający urządzenia, które zostanie z nimi na dłużej.

Jak ustalić czy telefon jest flagowcem?
Uczynienie produktu flagowym jest procesem poddawanym weryfikacji na każdym etapie od producenta do konsumenta. Producent wypuszczając smartfon zazwyczaj już ma w głowie myśl „tak, to będzie flagowiec!” – zrealizowanie planu wiąże się to z dużymi nakładami marketingowymi i aktywnym promowaniem. Dlatego poszerzenie oferty o nowy model powinno być przemyślane i dokładnie zaplanowane. Klient może natknąć się na reklamę w telewizji, mediach społecznościowych, czy na banerze, co skłoni go do i poszukania dodatkowych informacji i opinii innych użytkowników. A tych w Internecie jest sporo – trzeba pamiętać, że są to jednak subiektywne odczucia zależne od zróżnicowanych preferencji i oczekiwań.
Telefony flagowe
Samsung – gigant na światowym rynku smartfonów, którego urządzenia są wyznacznikiem trendów. Miano flagowców tej marki uzyskała cała seria Galaxy, np.:
- Galaxy S10
- Galaxy Note 10+
Huawei – producent telefonów ze ścisłej czołówki, który oferuje wiele wartych uwagi modeli, np.:
- Mate 10 Pro
- P20
- P30 Pro
Apple – amerykańska marka, która ma swoich wyznawców, kojarzy się z określonym statusem społecznym i wysoką ceną, ale oznacza się też jakością. Przykładowe flagowce od Appla:
- iPhone 8
- iPhone X
Xiaomi – do niedawna chiński smartfon, teraz poważny gracz na rynku smartfonów ze średniej półki, producent może pochwalić się swoją flagową serią Mi, ale nie tylko:
- Mi A2
- Pocophone F1
- Redmi 7A
OnePlus – chiński producent smartfonów, którego urządzenia są poważną konkurencją dla firm o ugruntowanej pozycji, flagowe modele to głównie:
- 6T
- 7T Pro
Jak zawsze znajdą się przeciwnicy i zwolennicy zakupu flagowca – dla niektórych to wyrzucone w błoto pieniądze, inni nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez niego. Bez wątpienia są to telefony o doskonałej specyfikacji, wyposażone w mnóstwo funkcji – wszystko na miarę konkretnych potrzeb klientów.
0 komentarzy