Rynek smartfonów przeżywa prawdziwe baby boom. Firmy co roku wypuszczają nowe modele z atrakcyjnymi parametrami i szerokim wachlarzem funkcjonalności. Jednak tylko niektóre z nich zyskują rzeszę fanów i zasłużone miano flagowca. Czym są i co czyni z telefonów flagowce?
Flagowiec czym właściwie jest?
Wszystko zaczęło się od „okrętu flagowego”, czyli najbardziej reprezentacyjnego okrętu na którym pływał dowódca. Zgodnie z etymologią flagowiec można zdefiniować jako najlepszy lub najważniejszy produkt firmy zapewniający prestiż i rozpoznawalność. W branży smartfonów będzie to urządzenie o doskonałej specyfikacji, dobrej wydajności i atrakcyjnym wyglądzie, satysfakcjonujące producenta i zadawalające klienta, jeśli ten zdecyduje się przeznaczyć dużą kwotę.
Telefony flagowe – co to znaczy?
Flagowiec jest urządzeniem gwarantującym pełen pakiet korzyści – możliwości, jakość, wydajność, sprawne działanie, wygląd – wszystko w jednym:
- Najnowszy system operacyjny z możliwością bieżącego aktualizowania
- Dobry wyświetlacz – przekątna ekranu i rozdzielczość wpływające na jakość obrazu
- Mocny procesor wpływający na sprawność i płynność działania
- Pojemna bateria
- Duża pamięć RAM wpływająca na jednoczesne działanie aplikacji i procesów
- Aparaty robiące świetne zdjęcia
- Dodatkowe funkcje i udogodnienia
To wszystko czyni z niego rozwiązanie kompletne, stąd też konkretne ceny. Tu pada pytanie – kto jest gotowy przeznaczyć sporą sumę pieniędzy na zakup telefonu? Fanatycy nowinek technologicznych, osoby robiące dużo zdjęć smartfonem, ludzie wykorzystujący telefon do pracy (nie tylko do dzwonienia 😊), ale przede wszystkim konsumenci szukający urządzenia, które zostanie z nimi na dłużej.
Jak ustalić czy telefon jest flagowcem?
Uczynienie produktu flagowym jest procesem poddawanym weryfikacji na każdym etapie od producenta do konsumenta. Producent wypuszczając smartfon zazwyczaj już ma w głowie myśl „tak, to będzie flagowiec!” – zrealizowanie planu wiąże się to z dużymi nakładami marketingowymi i aktywnym promowaniem. Dlatego poszerzenie oferty o nowy model powinno być przemyślane i dokładnie zaplanowane. Klient może natknąć się na reklamę w telewizji, mediach społecznościowych, czy na banerze, co skłoni go do i poszukania dodatkowych informacji i opinii innych użytkowników. A tych w Internecie jest sporo – trzeba pamiętać, że są to jednak subiektywne odczucia zależne od zróżnicowanych preferencji i oczekiwań.
Telefony flagowe
Samsung – gigant na światowym rynku smartfonów, którego urządzenia są wyznacznikiem trendów. Miano flagowców tej marki uzyskała cała seria Galaxy, np.:
- Galaxy S10
- Galaxy Note 10+
Huawei – producent telefonów ze ścisłej czołówki, który oferuje wiele wartych uwagi modeli, np.:
- Mate 10 Pro
- P20
- P30 Pro
Apple – amerykańska marka, która ma swoich wyznawców, kojarzy się z określonym statusem społecznym i wysoką ceną, ale oznacza się też jakością. Przykładowe flagowce od Appla:
- iPhone 8
- iPhone X
Xiaomi – do niedawna chiński smartfon, teraz poważny gracz na rynku smartfonów ze średniej półki, producent może pochwalić się swoją flagową serią Mi, ale nie tylko:
- Mi A2
- Pocophone F1
- Redmi 7A
OnePlus – chiński producent smartfonów, którego urządzenia są poważną konkurencją dla firm o ugruntowanej pozycji, flagowe modele to głównie:
- 6T
- 7T Pro
Jak zawsze znajdą się przeciwnicy i zwolennicy zakupu flagowca – dla niektórych to wyrzucone w błoto pieniądze, inni nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez niego. Bez wątpienia są to telefony o doskonałej specyfikacji, wyposażone w mnóstwo funkcji – wszystko na miarę konkretnych potrzeb klientów.
0 komentarzy